W dzisiejszym świecie, gdzie sztuczna inteligencja stała się wręcz naszą codziennością, pojawiają się nowe i fascynujące rozwiązania, niosące wiele korzyści dla biznesu. Przykładem jest Avatar AI. W poniższym artykule przyjrzymy się, czym on jest oraz jakie korzyści płyną z jego zastosowania w marketingu.
Sztuczna inteligencja vs. rzeczywistość
To, w jakim tempie rozwija się algorytm AI, jest fascynujące. I wywołuje głód ciekawości tego, co będzie dalej. Jeszcze do niedawna tworząc grafiki w narzędziach opartych o sztuczną inteligencję, widać było, że nie są one idealne. W sieci publikowano wiele ich przykładów z nienaturalnie przedstawionymi na nich ludźmi.
Nie da się zaprzeczyć, że AI ewoluuje w szybkim tempie. Dziś nie tylko jest lepsza w tworzeniu grafik, ale również w przerabianiu zdjęć. Co więcej, jej prace wygrywają nawet konkursy i nierzadko trudno rozpoznać, czy zwycięska praca została stworzona przez człowieka, czy właśnie przez AI.
Niewątpliwie wiele zmian wprowadziła również w zakresie tworzenia wszelkiego rodzaju contentu, a nawet treści literackich! Dlatego, zanim opowiemy ci szerzej, czym są avatary AI i jak mogą one usprawnić działania marketingowe twojego biznesu. Mała ciekawostka.
Artyści na Pomorzu Zachodnim debatują nad tym, czy sztuczna inteligencja jest w stanie zastąpić malarzy, grafików, poetów i pisarzy. Jeszcze parę lat temu, zanim nastał globalny bum na AI, w Chinach stworzono algorytm Xiao Bing, który ,,oszukał system”. W jaki sposób? Najpierw ,,przeczytał” setki tysięcy wierszy poetów z całego świata. Później, mimo że nie ma własnych doświadczeń, ani emocji stworzył 10 tysięcy wierszy, część z nich została zebrana i w 2017 r. wydana pt. ,,Słońce straciło szklane okna”. Był to debiutancki tomik AI.
Składał się on z 10 sonetów o ściśle ustalonej strukturze, które zostały pocięte tak, że każda fraza mogła zostać odczytana w dowolnej konfiguracji. Taka metoda, według obliczeń autora pozwoliłaby na utworzenie stu tysięcy różnych kombinacji, a tym samym różnych utworów.
Cały dowcip polega na tym, że nikt początkowo z krytyków nie miał pojęcia, że książkę, którą trzyma w ręku, nie napisał człowiek. Spotkała się ona z wieloma pozytywnymi recenzjami, jednak do czasu… kiedy odkryto, kto za tym stoi, Xiao Bing spotkała się z oburzeniem, buntem, a nawet zakazem jej stosowania w Chinach!
Dziś w poeci Pomorza Zachodniego wraz z Wydziałem Informatyki ZUT w Szczecinie prowadzą eksperyment, w którym łączą frazy napisane przez Xiao Bing z tymi napisanymi w we własnym stylu przez tamtejszych poetów tworząc całkowicie nowy nurt.
Wróćmy jednak to avatarów AI.
Czym są Avatary AI?
Jak widzisz, sztuczna inteligencja nie ma zahamowań, jeśli chodzi o swoje możliwości. I, chociaż bazuje na danych, które zostały jej “wgrane”, nie da się zaprzeczyć, że mimo wszystko nie brakuje jej kreatywności.
Zainspirowani jej tematem, sięgnęliśmy o krok dalej, niż tylko stosowania jej jako wsparcie w zakresie tworzenia grafik, czy treści. I tak stworzyliśmy Avatar AI, który rewelacyjnie sprawdza się do nagrań wszelkich form wideo, od podcastów, webinarów, spotów reklamowych, po social media. Czym jest Avatar AI?
To po prostu sztuczna inteligencja w formie wirtualnych postaci, które są zdolne do interakcji z ludźmi w sposób zbliżony do spotkania z rzeczywistym rozmówcą. Posiadają one zdolność rozpoznawania mowy, analizy emocji, a także są programowane do podejmowania decyzji w czasie rzeczywistym.
W przeciwieństwie, do tradycyjnych interfejsów użytkownika, Avatar AI wprowadza nową jakość interakcji, umożliwiając bardziej naturalną komunikację, co staje się szczególnie istotne w dziedzinach, gdzie interakcja człowiek-maszyna odgrywa kluczową rolę.
Dzięki temu nie musisz godzinami siedzieć w studio i nagrywać. Oszczędzasz czas, a cały proces marketingowy przebiega o wiele sprawniej, niż dotychczas.
Ale to nie wszystko…
Korzyści z zastosowania Avatara AI
To, co napisaliśmy wcześniej to tylko wierzchołek góry korzyści. Decydując się na użycie avatara AI, otwierasz się na możliwość personalizacji interakcji, a tym samym korzyści biznesowe, jakie za tym idą. Dzięki zdolnościom analizy danych i uczenia maszynowego Avatar AI może dostosowywać się do indywidualnych preferencji i potrzeb użytkownika, co przekłada się na bardziej efektywną komunikację.
W ten sposób możesz personalizować i dostosowywać je do przygotowania szkoleń, onboardingu, czy innych materiałów edukacyjnych, jak choćby video explainer. Wirtualne postacie oparte na tym algorytmie mogą znaleźć szerokie zastosowanie w dziedzinie edukacji. Avatar AI może pełnić rolę interaktywnego nauczyciela, pomagając w nauce różnych przedmiotów czy umiejętności, a także wyjaśniać w prosty sposób bardzo skomplikowane zagadnienia. Adaptacyjne algorytmy stosowane przy Avatarach AI mogą dostosowywać tempo nauczania do indywidualnych zdolności ucznia.
Możesz również nagranego Avatara AI zastosować w swoich video reklamowych i dostosowywać do różnych kanałów dystrybucji, tym samym wzmacniając swoją markę i zwiększając wyniki sprzedaży. Avatar AI w w interesujący i przyciągający sposób zaprezentuje Twoje produkty lub usługi, dzięki czemu klienci chętniej po nie sięgną.
Idźmy jeszcze o krok dalej! W biznesie Avatar AI może znacznie usprawnić obsługę klienta. Wirtualne postacie są w stanie udzielać informacji, pomagać w procesie zakupowym, a nawet oferować spersonalizowane rekomendacje produktów. To przekłada się na poprawę doświadczeń klientów i zwiększenie skuteczności procesów sprzedażowych!
Kolejną korzyścią, której nie możemy pominąć, jest segment opieki zdrowotnej. W jaki sposób tutaj sprawdzą się Avatary AI? Mogą pełnić rolę pomocników, dostarczając informacji o leczeniu, przypominając o zażywaniu leków, a także monitorując zdrowie pacjenta. To może być rewolucyjny krok szczególnie korzystny w przypadku osób wymagających stałej opieki.
I na koniec. Interakcja z Avatar AI może stanowić trening dla ludzi w zakresie rozwoju umiejętności interpersonalnych, a także biznesowych! Wirtualne postacie mogą dostarczać bezpieczne środowisko do praktykowania rozmów, negocjacji czy rozwiązywania konfliktów. To też świetne narzędzie dla osób nieśmiałych, które chciałyby być pewniejsze w kontaktach międzyludzkich. Avatar AI może też pełnić rolę audytorium, kiedy ćwiczymy wystąpienie publiczne na ważne dla nas wydarzenie.
Przekonaj się na własne oczy, jak niesamowite rezultaty daje praca z Avatarem AI. Zobacz stworzonego przez nas Avatara AI i zrób pierwszy krok ku optymalizacji czasu i automatyzacji swoich działań biznesowych.
Źródła:
https://www.xrhub.blog/pl/post/tworzenie-avatar%C3%B3w-ai-w-metawersum-rzeczywisto%C5%9Bci-mieszanej
Comments